Usein kysytyt kysymyksetn
Yleiset kysymykset
Kuinka kauan on tämä palvelu jo toiminut ja kenelle se on tarkoitettu?
Palvelu perustettiin vuonna 2011 Tšekin tasavallassa. Se on internet-foorumi, jossa käyttäjät voivat jakaa kokemuksiaan sekä kauhistuttavien/ärsyttävien puhelinnumeroiden (erityisesti jos on kyse telemarkkinoinnista, kyselyistä) että hyödyllisten (kuten kuriirien, toimistojen) puhelinnumeroiden kanssa. Palvelu on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat saada selville tietyn puhelinnumeron haltijan ja tiedon siitä, onko suositeltavaa vastata tästä numerosta tulevaan puheluun.
Mitä käyttäjät voivat löytää puhelinnumerosta, joka soittaa heille?
Käyttäjät voivat tutustua muiden käyttäjien kirjoittamiin puhelinnumeroarvioihin, numerojen hakumäärään viime vuoden aikana ja, jos mahdollista, myös numeron sijaintiin (lankapuhelimien tapauksessa).
Miten määritämme tiettyyn puhelinnumeroon liittyvää liikennettä?
Kyse on sivun vierailujen määrästä. Vierailu yhdestä laitteesta käsin luetaan mukaan vain kerran päivässä. Pyrimme estämään hakukoneiden vaikutusta sivun liikenteeseen, ja siksi tiedot kuvastavat ainoastaan todellisten vierailijoiden määrää.
Kuka tekee tietokannan ja miten kommenttien aitous taataan?
Puhelinnumerojen ja kommenttien tietokantaa kehittävät itse käyttäjät verkkosivun avulla.
Kommentteja voivat lisätä sekä rekisteröityneet että anonyymit käyttäjät. Samoin kuin missä tahansa keskustelussa, tälläkään sivulla ei ole mahdollista taata kommenttien luotettavuus sataprosenttisesti. Pidätämme siksi oikeuden poistaa kommentit tai jopa estää koko kyseisen numeroon liittyvä keskustelu.
Jokaisella käyttäjällä on mahdollisuus välittömästi poistaa kaikki kommentit, kunnes valvojat ovat käsitelleet sitä. Riittää kun näpäytät kommentin vieressä sijaitsevassa valikossa olevaa Poista-painiketta. Käyttäjä ohjataan lyhyeen lomakkeeseen, jossa voi kuvailla, miksi kommentti tuntuu epäilyttävältä.
Onko foorumi valvottu?
Keskustelut ovat osittain moderoituja. Verkkosivulle lisätään joka päivä tuhansia kommentteja, eikä meidän voimissamme ole tarkastaa kaikki. Tarkastamme siksi etenkin epäilyttävät ja ilmoitetut kommentit.
Call Insider -palveluun rekisteröitymisen edut
Rekisteröityminen Call Insider -palveluun on maksutonta. Tilin luominen tuo sinulle seuraavia etuja:
- Vähemmän mainoksia.
- Voit selata, muokata ja poistaa kirjoittamiasi arvosteluja.
- Voit asettaa ilmoitusten lähettämisen, kun joku vastaa kommenttiisi.
- Kommentteja lisätessä sinun ei enää tarvitse täyttää reCaptchaa (suoja roskapostirobotteja vastaan).
- Voit lisätä useampia kommentteja yhdessä päivässä.
- Helpompi ilmoittaminen sopimattomista kommenteista.
Arviointia koskevat kysymykset
Kommenttini on kadonnut foorumilta tai oli muokattu, miksi?
Muokkaamme ja poistamme kommentit seuraavista syistä:
- Saamme informaatiota siitä, että kommentti sisältää rikkomuksen merkkejä ja tämä käytös voidaan arvioida yleisen tietoisuuden perusteella.
- Saamme tiedon siitä, että kyseinen kommentti sisältää henkilötietoja tietosuojalain (GDPR) mukaisesti.
- Saamme informaatiota siitä, että kommentti on rahvaanomainen tai hajottava.
- Vastaanotamme poliisin pyynnön kommentin poistamiseen.
- Vastaanotamme tuomioistuimen päätöksen kommentin poistamisesta.
Miten ilmoitan epämiellyttävää kommenttia?
Jokaisella käyttäjällä on mahdollisuus välittömästi poistaa kaikki kommentit, kunnes valvojat ovat käsitelleet sitä. Riittää kun näpäytät kommentin vieressä sijaitsevassa valikossa olevaa Poista-painiketta. Käyttäjä ohjataan lyhyeen lomakkeeseen, jossa voi kuvailla, miksi kommentti tuntuu epäilyttävältä. Pyynnön käsittely kestää yleensä noin viikon. Käyttäjälle lähetetään sen jälkeen ilmoitus siitä, miten moderaattorit ovat käsitelleet kyseistä kommenttia.
Mitä teen, jos haluan poistaa puhelinnumeroani koskevan kommentin?
Jos kommentti sisältää loukkaavia ilmaisuja tai tietoja, joita voi selvästi pitää valheellisina, ota meihin yhteyttä sähköpostiosoitteessa callinsider.fi @ tai postitse osoitteessa:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13
Tšekin tasavaltaJos on selvää, että kyseinen kommentti sisältää valheellisia tietoja tai on loukkaava, se poistetaan. Muissa tapauksissa ota yhteyttä poliisiin, jonka on ensin selvitettävä, onko kyseinen kommentti lainvastainen. Foorumin ylläpitäjä toimii yhteistyössä poliisin kanssa kommentin lainvastaisuuden selvittämiseksi. Kun poliisi tai tuomioistuin kehottaa meitä poistamaan kyseinen kommentti, teemme niin välittömästi.
Kommentti on poistettu, mutta se yhä näkyy hakutuloksissa. Miksi?
Googlella ja muilla hakukoneilla (Bing, Yandex, …) on omat muistit, eivätkä ne siksi näytä aina 100% todellisuutta vastaavaa otetta kyseiseltä verkkosivulta. Saattaa kestää jonkun aikaa, ennen kuin hakukone indeksoi sivun sisällön uudelleen ja näyttää asianmukaisen otteen sivulta. Yleensä kyse on viikoista, poikkeuksellisesti se voi kestää kuukausiakin.
Voitteko välittää kommentin kirjoittajan IP-osoitteen tai muita tietoja hänestä?
Foorumin laadukkuus on meille tärkeää, siksi pyrimme siihen, ettei kukaan tarvitsisi tietoja kommenttien kirjoittajista. Voi kuitenkin sattua, että sivustolla ilmestyy mahdollisesti lainvastainen kommentti. Ota sellaisessa tapauksessa yhteyttä poliisiin, jonka kanssa toimimme yhteistyössä kommenttien alkuperän selvittämiseksi.
Suurin osa kommenteista lisätään anonyymeinä. Silloin meillä ei ole tiedossa kommentin kirjoittajan nimeä eikä sähköpostiosoitetta.
Kuka vastaa viestien sisällöstä?
Kommentin sisällöstä vastaa yksinomaan kyseisen kommentin foorumiin lisännyt käyttäjä. Käyttäjät sitoutuvat kommentteja julkaistessaan noudattamaan Kommenttien lisäämisen sääntöjä. Jos saamme todistettavia tietoja kommentin lainvastaisuudesta, olemme vastuullisia poistamaan kommentti mahdollisimman lyhyessä ajassa.
Onko API käytettävissä?
Valitettavasti emme tarjoa API-palvelua emmekä suunnittele sitä tulevaisuudessa.
Mitä voin tehdä, jos oma puhelinnumeroni ilmestyy luvattani sivustolle?
Jos löydät verkkosivultamme oman puhelinnumerosi, voit pyytää meitä poistamaan se sähköpostiosoitteessa callinsider.fi @ tai postitse osoitteessa:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13
Tšekin tasavaltaPidätämme oikeuden vaatia sinulta sellaisen asiakirjan esittämistä, joka todistaa, että kyseinen puhelinnumero kuuluu juuri sinulle.
Syötin järjestelmään voimassa olevan puhelinnumeron, mutta järjestelmä hylkäsi sen olemattomana. Mitä voin tehdä?
Olet kirjoittanut puhelinnumeron väärässä muodossa. Jos sinusta tuntuu, että olet kirjoittanut numeron oikein, lähetä sähköpostin osoitteeseen callinsider.fi @ . Yritämme korjata sen.
Miksi on muutamat kommenteista piilotettu?
Kun vastaanotamme kommentin poistamispyynnön, kyseinen kommentti piilotetaan välittömästi aina siihen saakka, kunnes pyyntö on käsitelty loppuun. Tämä menettely varmistaa, että mahdollisesti henkilötietoja tai vihan lietsontaa sisältävät kommentit poistetaan näkyvistä mahdollisimman nopeasti.
Miksi en voi ilmoittaa kommentista?
Mikäli arvioimme kommentin poistamispyynnön perusteettomaksi, kyseisestä kommentista voi ilmoittaa uudestaan vasta määräajan kuluttua. Jos vaadit kommentin poistamista, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostiosoitteen callinsider.fi @ kautta tai postitse osoitteessa:
P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha 13
Tšekin tasavaltaMitä tarkoittaa "vahvistettu profiili"?
Keräämme puhelinnumeroja koskevia tietoja käyttäjiltä, mutta myös julkisesti saatavilla olevista lähteistä. Kutsumme tällä tavalla saatua numeroa "vahvistetuksi profiiliksi". Vaikka pyrimme tarkistamaan ja päivittämään näitä tietoja säännöllisesti, ne saattavat olla vanhentuneita tai epätarkkoja. Jos löydät vahvistetuista profiileista virheen, ota meihin kernaasti yhteyttä.